فروش و واردات مواد شیمیایی تخصصی و ملزومات آزمایشگاهی

فروش و واردات مواد شیمیایی تخصصی و ملزومات آزمایشگاهی

فروش و واردات مواد شیمیایی تخصصی و ملزومات آزمایشگاهی

فروش و واردات مواد شیمیایی تخصصی و ملزومات آزمایشگاهی

فروش و واردات مواد شیمیایی تخصصی و ملزومات آزمایشگاهی

۹ مطلب در آذر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

گرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی

طیف وسیعی از مواد شیمیایی که امروزه در انواع گرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی یا صنعتی ساخته می شوند

طبقه بندی مواد شیمیایی بر اساس درصد خلوص

مواد شیمیایی آزمایشگاهی از لحاظ فرمول شیمیایی و ماهیت با مواد صنعتی و خوراکی موجود در بازار یکسانند، اما مواد در گرید و خلوص آزمایشگاهی معمولا دارای درصد خلوص بالا می باشند.

گروهی از اسید هایی که به صورت ویژه ای برای تحلیل فلزات کمیاب توسعه داده می شوند ; به نحوی که برای تا حداکثر .. فلز در محدوده ی ...تا ... ppm مورد آنالیز قرار می گیرند .

 

گرید AR Select Plus : خالص ترین گرید اسید های Mallinckrodt . اسید های AR Select Plus با استفاده از روش نقطه ی زیر جوش ساخته می شوند و در بطری های فلورو پلیمر برای حفظ خلوص ، بسته بندی می شوند .

این محصولات برای بررسی وجود .. عنصر در محدوده ی ... تا ... ppb محک زده می شوند تا اطمینانی برای میزان کم تداخل در پس زمینه باشد .

گرید محیطی یا Environmental Grade : اسید هایی با خلوص فوق العاده بالا که از طریق تک فرآیند تقطیر زیر نقطه ی جوش خالص می شوند .

گرید پلاس محیطی یا Environmental Grade Plus : اسید هایی که توسط تقطیر اسید های گرید محیطی برای دومین بار تولید می شوند . این محصول اسید دو بار تقطیر شده زیر نقطه ی جوش جوش با بالاترین میزان خلوص موجود است .

اسید های گرید OmniTrace : خلوص بالاتر از گرید معرف ، مناسب برای آنالیز فلز های کمیاب .

اسید های گرید Suprapur : برای روش های صنعتی حساس مناسب است .

برای فلزات کمیابی که در محدوده ی اندک ppb ، به طور متداول کمتر از محدوده های کشف ، قرار دارند . این گرید برای اسید ها و نمک ها به کار گرفته می شود .

گرید Tracemetal : اسید های تولید شده برای کسب آلودگی فلزی بسیار اندک در محدوده ی ppb .

گرید Tracemetal Plus : برای آنالیز فلزات کمیاب بسیار مهم ، اسید هایی که توسط دوبار تقطیر زیر نقطهی جوش ساخته می شوند تا آلودگی فلزی اندک در محدوده ی ppt به دست آورده شود .

گریدهای کروماتوگرافی مایع با کارآیی بالا و طیف سنجی

گرید ChromAR

گرید HPLC/Spectro

حلال های گرید OmniSolv HPLC

گرید SpectrAR

حلال هایی با کاربرد چندگانه

گرید Absolv

گرید Accusolv

حلال های گرید OmniSolv

گرید UltimAR

گرید های رسوب و آفت کش

حلال های با گرید HR-GC OmniSolv

مواد شیمیایی نانو گرید

حلال های گرید رسوب

گرید های حلال های استاندارد

گرید Acculute

گرید StandARd

گرید محلول های استاندارد شده یا Standardized Solution

گرید های کاربرد های بیوتکنولوژی

گرید Accugen

گرید Anhydrosolv

گرید BIO

گرید DriSolv

گریدGenAR

گریدOmniSolv Biosynthesis

  • مریم محبوبی
  • ۰
  • ۰

ماده ، به هر چیزی که حجمی را اشغال کند و جرمی داشته باشد، اطلاق می‌شود. مواد شیمیایی به موادی اطلاق می‌گردد که معمولا از طریق سنتز شیمیایی تهیه می‌شوند و یا اینکه منشأ طبیعی داشته و مواد اولیه تهیه سایر مواد شیمیایی به حساب می‌آیند.

 طبقه بندی مواد شیمیایی

مواد شیمیایی بطور عمده به دو گروه بزرگ مواد معدنی و مواد آلی تقسیم بندی می‌شوند. هر یک از این دو گروه ، در دو مبحث شیمی آلی و شیمی معدنی بررسی می‌شوند. در این مطالعه ، خواص فیزیکی و شیمیایی مواد آلی و معدنی ، منابع ، طریقه سنتز و واکنش‌ها و ... مورد بررسی قرار می‌گیرند.

مواد شیمیایی آلی

در قدیم ، ماده آلی به ماده‌ای اطلاق می‌گردید که بوسیله بدن موجودات زنده ساخته می‌شد. تا اینکه در سال 1828 ، "وهلر" (Wohler) دانشمند آلمانی ، برای اولین بار جسمی به نام اوره به فرمول CO(NH2)2 را در آزمایشگاه از یک ترکیب معدنی به نام ایزوسیانات تهیه نمود و از آن پس معلوم شد که می‌توان مواد آلی را نیز در آزمایشگاه ساخت.

امروزه بیش از یک میلیون نوع ماده آلی شناخته شده است که بسیاری از آنها را در آزمایشگاهها تهیه می‌کنند. مواد آلی ، به مواد غیر معدنی گفته می‌شود و با مواد معدنی تفاوتهای کلی در چند مورد دارند.

مواد شیمیایی معدنی

اگر شیمی آلی به عنوان شیمی ترکیبات کربن ، عمدتا آنهایی که شامل هیدروژن یا هالوژنها به علاوه عناصر دیگر هستند، تعریف شود، شیمی معدنی را می‌توان بطور کلی به عنوان شیمی عناصر دیگر در نظر گرفت که شامل همه عناصر باقیمانده در جدول تناوبی و همینطور کربن ، که نقش عمده‌ای در بیشتر ترکیبات معدنی دارد، می‌گردد.

شیمی آلی - فلزی ، زمینه وسیعی که با سرعت زیاد رشد می‌کند، به علت اینکه ترکیبات شامل پیوندهای مستقیم فلز - کربن را بررسی می‌کند دو شاخه را بهم مرتبط می‌سازد. همانطوری که می‌توان حدس زد، قلمرو شیمی معدنی با فراهم کردن زمینه‌های تحقیقی اساسا نامحدود ، بسیار گسترده است.

منبع : دانشنامه رشد

  • مریم محبوبی
  • ۰
  • ۰

واردات مواد شیمیایی آزمایشگاهی

شرکت مینا تجهیز آریا یکی از تهیه کنندگان و وارد کنندگان مواد شیمیایی آزمایشگاهی و مواد اولیه شیمیائی صنعتی و از وارد کنند گان عمده مواد شیمیایی در طی چند  سال سابقه دراین صنف فروشندگان مواد شیمیایی می باشد.

 

شرکت مینا تجهیز آریا وارد کننده و توزیع کننده مواد شیمیایی آزمایشگاهی از کمپانی های معتبر امریکایی و اروپایی بالاخص وارد کننده مواد شیمیایی آزمایشگاهی مرک از آلمان می باشد .

محصولات وارداتی مینا تجهیز آریا :

مواد شیمیایی مرک

شرکت مرک آلمان یکی از بزرگترین تولید کنندگان مواد شیمیایی آزمایشگاهی و محیط کشت های میکروبی در آلمان و  دنیا می باشد.

مواد شیمیایی سیگما آلدریچ

شرکت مواد شیمیایی آزمایشگاهی سیگما آلدریچ در سال 2015 توسط کمپانی مرک آلمان خریداری شد.

مواد شیمیایی اکروس

مینا تجهیزآریا عرضه کننده مواد شیمیایی آزمایشگاهی و تخصصی از کمپانی معتبر اکروس آمریکا می باشد.

مواد شیمیایی آلفا ایسر                                     

مواد شیمیایی اکسیر

فروش انواع آنزیم ها و نانو ذرات

مواد شیمیایی فلوکا fluka) )

 

شرکت مینا تجهیز آریا با نامی درخشان و کادری مجرب در زمینه فروش مواد شیمیایی تضمین می نماید تا کلیه کالاهای مواد شیمیایی را با در نظر گرفتن تمامی موارد لازم تهیه و نگهداری و سپس در اختیار خریداران محترم مواد شیمیایی و همچنین مصرف کنندگان محترم مواد اولیه شیمیایی قرار بدهد.

 

  

ارتباط با مینا تجهیز مرکز فروش مواد شیمیایی در تهران

شما میتوانید جهت خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی ، استعلام قیمت مواد شیمیایی و خرید مواد شیمیایی مرک با کارشناسان مینا تجهیز آریا تماس حاصل بفرمایید.

از جمله خدمات و محصولات مینا تجهیز آریا :

مواد شیمیایی آزمایشگاهی ، مواد شیمیایی مرک - مواد شیمیایی سیگما آلدریچ - مواد شیمیایی اکروس و ... ، شیشه آلات آزمایشگاهی ، مواد شیمیایی صنعتی و حلال های صنعتی ، ظروف آزمایشگاهی تفلونی و تجهیزات آزمایشگاهی

شماره تماس فروش مواد شیمیایی:

02166900058

   02166901187

   02166903037

شماره تلگرام و واتس آپ : 09362048289

کانال تلگرام : https://telegram.me/minatajhiz

ایمیل :minatajhiz_aria@yahoo.com

کارشناسان ما سریعا پاسخگو میباشند.

  • مریم محبوبی
  • ۰
  • ۰

 مواد شیمیایی آزمایشگاهی

مواد شیمیایی آزمایشگاهی همانگونه که از نامشان پیداست به دسته ای از ترکیبات شیمیایی گفته می شود که در آزمایشگاه های پزشکی، آزمایشگاه های دارویی و تحقیقاتی مورد استفاده قرار می گیرند.

اصولا در آزمایشگاه های تحقیقاتی به دلیل حساسیت های موجود، از مواد شیمیایی خالص (مرک، سیگما، فلوکا) استفاده می شود چرا که کوچکترین ناخالصی می تواند جهت تحقیقات را تغییر دهد.

از معمول ترین مواد شیمیایی آزمایشگاهی می توان به آب دیونیزه، استون، اتانول، تولوئن، انواع نمک ها و… اشاره کرد.

برای اطمینان از خلوص مواد می توان به اطلاعات سازنده کاتالوگ ، آنالیز یا MSDS) ) مراجعه کرد و یا از روش هایی مانند طیف سنج رزونانس مغناطیسی (NMR) و یا کروماتوگرافی گازی (GC) استفاده نمود.

همانطور که قبلا ذکر شد مواد شیمیایی آزمایشگاهی در صنایع مختلف کاربرد دارد. در ادامه به برخی از کاربردهای مواد شیمیایی آزمایشگاهی در هر بخش اشاره می کنیم:

 

کاربردهای مواد شیمیایی آزمایشگاهی

صنعت:

در حوزه صنعت پرکاربردترین مواد آزمایشگاهی شامل سولفوریک اسید، کلر، اتیلن، فسفریک اسید، آمونیاک، نیتروژن و اکسیژن است.

داروسازی:

از مهم ترین ترکیبات بکار رفته در صنعت ساخت دارو می توان به الکل هایی مانند پروپیلن گلیکول، پروپانول، اتانول، بوتانول، کتون هایی مانند متیل اتیل کتون، متیل ایزو بوتیل کتون، متیل ایزوپروپیل کتون ، آمیدها، اترها، حلال های سولفور دار، استرها، نیتریل ها و آلدهیدها اشاره کرد.

آزمایشگاه های بیوشیمی:

در این آزمایشگاه ها از لومینول، استات سلولز، محلول های بافری، معرف کومبس، انواع اسید ها و بازها، تریتون X-100، سولفات آمونیوم، پلی آکریل آمید،بتا مرکاپتو اتانول، تریس بافر و… استفاده می شود.

آزمایشگاه های تحقیقاتی:

از جمله این مواد می توان به الکل ها (متانول، اتانول، ایزوپروپانول، بوتانول و…)، انواع اسیدها (هیدروکلریدریک، سولفوریک اسید، نیتریک اسید، فلوئوریک اسید و…)، انواع نمک ها (سدیم کلرید، پتاسیم کلرید، کلسیم کلرید و…)، سدیم هیدروکسید، پتاس، آمونیوم پرسولفات، انواع ترکیبات سولفاته، انواع حلال ها و… اشاره کرد.

  • مریم محبوبی
  • ۰
  • ۰

مرکز فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی در تهران

شرکت مینا تجهیز آریا با سالها تجربه و با استفاده ‏از تخصص،تعهد، تجربه و دانش های نوین سالهاست به عنوان یکی از مراکز فروش مواد شیمیایی در تهران و سراسر کشور فعالیت می کند.

 

فروش مواد شیمیایی در تهران

خدمات شرکت مینا تجهیز آریا

شرکت مینا تجهیز آریا به عنوان یکی از شرکتهای فعال فروش مواد شیمیایی حوزه فعالیت خود را اینطور معرف می کند :

در زمینه مواد شیمیایی آزمایشگاهی ،مرک شیمیایی ، سیگما شیمیایی ، دستگاه های های عمومی و تخصصی آزمایشگاهی ،تجهیزات آزمایشگاهی  ، محصولات دارویی مرک ، فروش مواد آزمایشگاهی مرک، فروش مواد آزمایشگاهی سیگما ، محصولات دارویی سیگما آلدریچ ، مواد شیمیایی merck ، مواد شیمیایی آلفا ایسر ، مواد شیمیایی اکروس ، مواد شیمیایی سیگما در کل شرکت مینا تجهیز آریا وارد کننده انواع مواد شیمیایی ، واردات مواد شیمیایی آزمایشگاهی، صنعتی ، دارویی و تهیه و توزیع کلیه دستگاهها و تجهیزات آزمایشگاهی جهت تامین نیاز مراکز تحقیقاتی و دانشگاهها در کوتاهترین زمان ممکن را میسر می سازد

این شرکت توانسته است جوابگوی نیاز بسیاری از شرکت ها، دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی و تولیدی باشد .

مواد شیمیایی آزمایشگاهی این شرکت با کیفیت بالا ( وارد کننده SigmaAldrich و Fluka ، وارد کننده Merck، وارد کننده محصولات Alfa Asear) و با توجه به دسترسی به منابع اصلی و شرکتهای نامبرده در خارج از کشور با کیفیت بالا و قیمت رقابتی در ایران عرضه و وارد می کند.

 

بدیهی است جلب رضایت شما مشتریان گرامی در اولویت مجموعه آزمایشگاهی ما خواهد بود .

  • مریم محبوبی
  • ۰
  • ۰

شرکت های معروف توزیع کننده و تولید کننده مواد شیمیایی در جهان

شرکت کم چاینا (Chem China)

شرکت ملی شیمیایی چینی کم‌چاینا (ChemChina) ، یک شرکت شیمیایی چینی است که و بزرگترین تولید کننده محصولات پالایشی و پتروشیمی در چین می باشد و در کنار آن از بزرگترین تولید کنندگان و صادرکنندگان مواد شیمیایی در جهان نیز به حساب می آید.

شرکت ملی شیمیایی چینی کم‌چاینا در سال ۲۰۰۴ میلادی بنیانگذاری شد.

شرکت مرک (Merck)

شرکت مرک آلمان به آلمانی Merck KGaA از نوع شرکت سهامی عام شرکت مختلط بنا نهاده شده از سال ۱۶۶۸ است .

شرکت دارویی مرک یک شرکت تولیدکنندهٔ مواد شیمیایی و دارویی در کشور آلمان است که بنیانگذاران شرکت مرک Friedrich Jacob Merck می باشد.

به جرات می توان گفت شرکت مرک یکی از قدیمی ترین ، مشهور ترین و بهترین شرکت های تولید و توزیع مواد شیمیایی و مواد شیمیایی آزمایشگاهی (مواد شیمیایی مرک)در جهان است.

این شرکت بیشتر توجه خود را بر روی تولید مواد شیمیایی تحقیقاتی و دارویی کرده است.

این شرکت در سال ۲۰۱۵ شرکت سیگما-آلدریچ را بصورت کامل خریداری کرد.

  • مریم محبوبی
  • ۰
  • ۰

ماده مرجع آزمایشگاهی

مواد مرجع گواهی شده یا مواد استاندارد تأیید شده شاهدها، کنترل ها یا استانداردهایی هستند که جهت اندازه گیری کیفیت یا ردیابی مواد و اندازه گیری باقیمانده مواد به کار می روند.

استاندارد مرجع برای یک واحد اندازه گیری ابزاری است که کمیت مورد نظر برای اندازه گیری را در خود جای داده است، و ارزش آن با مرجع پایه کالیبراسیون، متناسب است.

 

 در بالاترین سطح، ارزش یک استاندارد مرجع اصلی یا اولیه در مقایسه با یک مرجع پایه تعیین می شود. به عنوان مثال، جرم بر اساس یک جسم مرجع که توسط موسسه بین المللی اوزان و آحاد در فرانسه تعیین شده، تعریف می شود.

هر استاندارد اصلی یا اولیه به طور معمول تحت اختیار و نظارت قانونی یک سازمان ملی استاندارد است.

از آنجا که بیشتر ابزارهای تحلیلی به طور مقایسه ای عمل می کنند، برای کالیبراسیون دقیق آنها نیاز به یک نمونه مرجع با ترکیب مشخص است. این مواد مرجع با بهره گیری از فرآیندهای بسیار دقیق و بر اساس مستندات تأیید شده، تولید می شوند.

این مواد معمولاً به همراه یک تأییدیه ارائه می شوند که در آن روش اندازه گیری، مواد به کار برده شده و دستگاه های استفاده شده جهت تعیین خواص و مقادیر ماده مرجع دقیقاً مشخص شده و از این حیث با مواد شیمیایی آزمایشگاهی عادی کاملاً متفاوت اند.

در سیستم های مدیریت کیفیتی که دریافت تأییدیه های آزمایشگاهی جهت صدور گواهی های ملی و بین المللی استاندارد مثل ISO 9000 و ISO 17025 لازم است، استفاده از مواد مرجع جهت صدور گواهی ها الزامی است.

مواد مرجع تأیید شده به طور کلی از مواد مرجع (تأیید نشده) بسیار معتبرترند ولی به دلیل اینکه این مواد همیشه قابل تهیه و یا در دسترس نیستند، در اکثر مواقع از مواد مرجع (تأیید نشده) به جای آنها استفاده می شود.

این مواد تنها در جزئیات اطلاعات قید شده در گواهی با مواد مرجع تأیید شده تفاوت دارند (جزئیات کمتری در گواهی ها قید شده است).

تعاریف

ماده مرجع Reference Material (RM)

ماده یا جسمی که یک یا چند ویژگی ارزشی آن چنان همگن و تثبیت شده اند، که می توان آن را جهت کالیبراسیون یک وسیله یا دستگاه، ارزیابی یک روش اندازه گیری یا اندازه گیری مقادیر مواد به کار برد.

ماده مرجع گواهی شده Certified Reference Material (CRM)

ماده مرجعی که همراه با گواهی ای است که در آن یک یا چند ویژگی ارزشی ماده مرجع توسط فرآیندی که ارتباط آن با واحدهای اندازه گیری این ویژگی ها به دقت قابل ردیابی و شناسایی است که در آن مقادیر این ویژگیهای ارزشی قید و گواهی شده و میزان عدم قطعیت هر یک از مقادیر تأیید شده با تعیین میزان عدم قطعیت اعلام شده است.

 

برگردان: سید اقبال وکیل زاده ابراهیمی

منبع: http://en.wikipedia.org/wiki/Certified_reference_materials

  • مریم محبوبی
  • ۰
  • ۰

مواد شیمیایی آزمایشگاهی چیست ؟

مواد شیمیایی آزمایشگاهی به مواد شیمیایی گفته می شوند که در آزمایشگاهها استفاده می شوند اصولا خلوص بالایی دارند و اعداد خلوصی در ابعاد ۹۹/۹۹% مقادیری بسیار عادی در میان مواد شیمیایی آزمایشگاهی می باشند.

مواد شیمیایی آزمایشگاهی به خاطر خلوص بالایی که دارند قیمت بسیار بالاتری نسبت به مواد صنعتی دارند و حتی قیمت آن ها ممکن است تا چند صد برابر سایر مواد شیمیایی باشد.

از آنجایی که در آزمایشگاهها درجه خلوص و ناخالصی مواد شیمیایی بسیار مهم می باشد، چه بسا حتی کوچکترین ناخالصی ممکن است نتیجه آزمایش را تغییر دهد و باعث شود به نتایج اشتباهی برسد.

برخی مواد شیمیایی آزمایشگاهی که البته تعدادی از آنها به صورت مشترک در صنعت نیز استفاده میشوند، به طور معمول در آزمایشگاه ها مورد استفاده قرار میگیرند عبارتند از اسید هیدروکلریک، اسید هیدروفلوریک، اسید نیتریک، اسید سولفوریک، استیک اسید، آنتی هیدرید، آب اکسیژنه، هیدرید استیک و غیره

مواد شیمیایی آزمایشگاهی

 

مواد شیمیایی صنعتی

مواد اولیه شیمیایی که برای مصرف در صنایع مختلف به کار برده می شود مواد شیمیایی صنعتی گفته می شود.

مواد شیمیایی صنعتی ترکیبات گسترده و متنوعی دارند که در صنعت از هر یک از ترکیبات شیمیایی در مقادیر متفاوت به عنوان خوراک اولیه یا مواد افزودنی استفاده می‌شود.

تولید محصولات متنوع در تمام صنایعی که می‌شناسید، همگی با تکیه بر مصرف انواع مواد اولیه شیمیایی صنعتی انجام می‌گیرند.

انواع مواد شیمیایی صنعتی با توجه به معیارهای مختلف، تقسیم بندی می‌شوند.

ترکیبات مواد شیمیایی، خواص فیزیکی و شیمیایی مخصوص به خود را دارند و معمولاً در گریدهای صنعتی و آزمایشگاهی در بازار به فروش می‌رسند.

فروش مواد اولیه شیمیایی برای مصرف در صنایع در حجم‌های بیشتر از ۳۰ یا ۵۰ کیلوگرم و در بسته بندی‌های استاندارد انجام می‌شود.

بسته‌بندی‌ها برای دو گروه مواد شیمیایی مایع و جامد به صورت متنوع وجود دارند. به طور مثال کیسه، جامبوبگ برای ترکیبات جامد و  بشکه، تانکر و … برای ترکیبات مایع به کار می‌روند.

همچنین بسته‌بندی‌ها معمولاً از ۲۵ کیلوگرمی آغاز می‌شوند و تا ۱۰۰۰ کیلوگرم نیز در مقیاس تجاری وجود دارند.

تأمین مواد اولیه شیمیایی آزمایشگاهی برای مصرف در آزمایشگاه‌های علمی–تحقیقاتی، دانشگاه‌ها و مراکز پزشکی و درمانی انجام می‌گیرد.

مواد اولیه صنعتی در کارخانه‌های مواد شیمیایی در طول یک سال، میلیون‌ها تن تولید می‌شوند. در تمام کشورهای جهان، صنایع شیمیایی جزو صنایع اصلی محسوب می‌شوند.

خرید و فروش مواد شیمیایی صنعتی جزو کسب و کارهای حوزه بازرگانی به شمار می‌رود. واردات مواد اولیه شیمیایی از کشورهای تولید کننده، بر حسب نیاز بازار داخل برای مصرف انجام می‌گیرد.پپ

ارتباط با مینا تجهیز مرکز فروش مواد شیمیایی در تهران

شما میتوانید جهت خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی ، استعلام قیمت مواد شیمیایی و خرید مواد شیمیایی مرک با کارشناسان مینا تجهیز آریا تماس حاصل بفرمایید.

از جمله خدمات و محصولات مینا تجهیز آریا :

مواد شیمیایی آزمایشگاهی ، مواد شیمیایی مرک - مواد شیمیایی سیگما آلدریچ - مواد شیمیایی اکروس و ... ، شیشه آلات آزمایشگاهی ، مواد شیمیایی صنعتی و حلال های صنعتی ، ظروف آزمایشگاهی تفلونی و تجهیزات آزمایشگاهی

شماره تماس فروش مواد شیمیایی:

02166900058

   02166901187

   02166903037

شماره تلگرام و واتس آپ : 09362048289

کانال تلگرام : https://telegram.me/minatajhiz

ایمیل :minatajhiz_aria@yahoo.com

کارشناسان ما سریعا پاسخگو میباشند.

  • مریم محبوبی
  • ۰
  • ۰

مواد شیمیایی آزمایشگاهی

تمام وسایل و دستگاه های آزمایشگاهی معمولا برای آنالیز و تجزیه تحلیل اجزای سازنده یک ماده از مواد شیمیایی آزمایشگاهی با عناصر معلوم و مشخص به کار می روند  بنابراین مواد شیمیایی آزمایشگاهی در آزمایشگاه ها به عنوان اصلی ترین مواد مورد استفاده محسوب می شوند .

مواد شیمیایی آزمایشگاهی به انگلیسی Laboratory chemicals ، در آزمایشگاه‌های دارویی، غذایی، پژوهشی و .. در تعیین و تست آنزیم ها، آنتی بادی ها و سایر موارد، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

مواد شیمیایی آزمایشگاهی از لحاظ فرمول شیمیایی و ماهیت با مواد صنعتی و خوراکی موجود در بازار یکسانند، اما مواد در گرید و خلوص آزمایشگاهی معمولا دارای درصد خلوص بالا می باشند.

از آنجا که مواد شیمیایی آزمایشگاهی خلوص بالاتری نسبت به سایر مواد شیمیایی دارند و در گریدهای مختلف تولید می‌شوند، لذا نمی‌توان این دو را به جای هم استفاده کرد.

این مواد آزمایشگاهی بر اساس کاربردشان و نیاز مصرف کنندگان در گرید های مختلفی که هر کدام درجه خلوص مختص خود را دارند از قبیل گرید های Extra pure – GR – ACS – HPLC – BioChemistry طبقه بندی می شوند.

نکات مهم در خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی

امروزه بسیاری از پژوهشگران و تولیدکنندگان در صنایع غذایی و دارویی در خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی بسیار دقت می کنند تا بهترین مواد شیمیایی آزمایشگاهی را خریداری کنند چرا که مواد شیمیایی آزمایشگاهی در مقایسه کوچکی مانند محیط آزمایشگاه مورد استفاده قرار گرفته و در صورت کسب نتایج مورد نظر در محیط صنعتی و انبوه استفاده می‌شود لذا در انتخاب تولیدکننده و شرکت‌هایی که به تولید و فروش مواد شیمیایی و مواد شیمیایی آزمایشگاهی می‌پردازند، لازم است دقت کافی را به خرج داد.

مطالعه لیبل مواد شیمیایی آزمایشگاهی

لیبل روی مواد شیمیایی دارای اطلاعات مهمی از مواد می باشد که توسط کارشناسان شرکت ثبت شده می‌تواند به شما در انتخاب محصول کمک شایانی کند.

توجه به جزئیات محصول مواد شیمیایی

از آنجا که مواد شیمیایی عمدتا از اسامی پیچیده و انگلیسی برخوردار هستند و ممکن است کار با آنها بدلیل واکنش‌های شیمیایی منجر به حوادث ناگهانی شوند لذا هنگام خرید حتما به موارد زیر دقت داشته باشید:

نام دقیق و علمی محصول , فرمول شیمیایی آن,  درجه خلوص یا ناخالصی , تاریخ انقضا,  احتیاط‌های لازم جزئیات در مورد هشدارها ,نحوه کمک‌های اولیه در صورت صدمه دیدن شخصی در حین انجام کار دستورالعمل قرارگیری در قفسه‌ها و غیره

توجه به دستورالعمل‌های مربوط به ذخیره و نگهداری مواد شیمیایی آزمایشگاهی

نسبت به تمامی دستورالعمل‌ها و قوانین مربوط به ذخیره و نگهداری مواد شیمیایی آزمایشگاهی مطلع باشید و رعایت آنها را وظیفه اصلی خود بدانید. مثلا لازم است بدانید که مواد شیمیایی فرار نباید در کنار هیچ ترکیب شیمیایی دیگری قرار بگیرند زیرا در غیر این صورت موجب واکنش می‌شود.

  • مریم محبوبی