فروش و واردات مواد شیمیایی تخصصی و ملزومات آزمایشگاهی

فروش و واردات مواد شیمیایی تخصصی و ملزومات آزمایشگاهی

فروش و واردات مواد شیمیایی تخصصی و ملزومات آزمایشگاهی

فروش و واردات مواد شیمیایی تخصصی و ملزومات آزمایشگاهی

فروش و واردات مواد شیمیایی تخصصی و ملزومات آزمایشگاهی

۵ مطلب در آبان ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

سلنیوم یکی از املاح معدنی کمیاب و ضروری برای بدن می باشد. سلنیوم به عنوان یک جزء مهم پراکسیدازگلوتاتیون شناخته شده است. در یک رژیم غذایی مناسب ، غلظت سلنیوم در بافت های مختلف ثابت می ماند. بیشترین غلظت آن در کبد و کلیه می باشد.

دفع کلیوی مهمترین روش حذف سلنیوم از بدن می باشد.مقدار اندکی از سلنیوم از راه مدفوع دفع می شود.اشکال غیر آلی سلنیوم شامل سدیم سلنات (sodium selenate) و سدیم سلنیت (sodium selenite) می باشد.

سلنیوم (الهه ماه)

·      عنصری کمیاب در طبیعت
·      نام خود را از واژه یو نانی Selene به معنای الهه ماه گرفته است.
·      بیشتر منابع غذایی فقیر از سلنیوم می باشد.
·      میانگین حداقل نیاز روزانه:60میکروگرم در روز

سلنیوم آلی

·      به فرم سلنو آمینو مانند سلنو متیونین وجود دارد.
·      بطور فعال از مسیرها ی اسید های آمینه جذب می شود .
·      بیشتر سلنیوم آلی در بدن حفظ می شود.
·      بافتهای بدن سلنیوم آلی را برای مواقع ضروری مثل استرس ذخیره می کنند.
·      سلنیوم آلی به شکل مفید در بدن حفظ می شود.

سلنیوم معدنی

·      به فرم نمک معدنی وجود دارد.
·      از روده کو چک جذب می شود.
·      اغلب سلنیوم معدنی مصرف شده از بدن دفع می شود.
·      تنها مقدار کمی از سلنیوم معدنی به سمت پروتئین بدن راه می یابند.
·      سلنیوم معدنی خیلی کم در بدن حفظ می شود.

  • مریم محبوبی
  • ۰
  • ۰

تعریف تغییر فیزیکی

در این نوع تغیی رساختار مولکولی ترکیب دچار تغییری نمی شود و آرایش الکترونی آنها هیچ تغییری نکرده و ثابت می ماند. همچنین این نوع تغییر می تواند با گرفتن و یا دادن گرما همراه شود ولی این تبادل حرارت ربطی به تغییر در آرایش الکترونی و ساختار مولکولی آن ندارد و صرفا مربوط به تغییر در شبکه کریستالی آن می شود.

 مواد جامد یونی بعنوان مثال که از کاتیون ها و آنیون ها تشکیل شده اند دارای یک ساختار یونی هستند که با دریافت حرارت می توانند مقداری از آن در اثر تصعید از حالت جامد به یکباره به حالت گاری تبدیل شود. تغییر فیزیکی می‌تواند برگشت‌ناپذیر یا برگشت‌پذیر باشد.

تمام تغییرات فاز یا حالت ماده در دسته تغییرات فیزیکی قرار می‌گیرند.

تغییرات فیزیکی می‌توانند ساده یا پیچیده باشند. قطعه قطعه کردن چوب یا بریدن نان تنها اندازه آن‌ها را تغییر می‌دهد، در این حالت تغییر فیزیکی انجام شده ولی تغییر فاز صورت نگرفته است.

ریختن نوشیدنی از ظرفی بزرگ در چند لیوان کوچکتر حجم و شکل آن را تغییر می‌دهد ولی ماده همچنان در فاز مایع است. که مثالی ساده از تغییر فیزیکی ساده هستند.

در موارد پیچیده تر با تغییر فاز این تغییر همراه است از جمله این تغییر ها می توان به بارش باران بارش برف تبخیر آب های سطحی و تولید ابر ها در طبیعت اشاره نمود.

  • مریم محبوبی
  • ۰
  • ۰

تغییر شیمیایی چیست ؟

تغییر شیمیایی شامل واکنش هایی است که در آن ماده تغییر ماهیت می دهد و با از دست دادن و یا الکترون و به دنبال آن ترکیب شدن با سایر اجزای به وجود آمده در اثر واکنش تولید یک محصول و فراورده های جدید می نمایند. معمولا هر واکنش در هنگام شروع مواد واکنش دهنده دارای یک سطحی از انرژی می باشند.

اگر واکنش به صورت خودبخودی رو به جلو پیش برود مثل سوختن یک تکه چوب و یا سوختن هیدروژن گازی، مواد حاصل شده از آن واکنش در سطح پایین تری از انرژی نسبت به واکنش دهنده ها قرار دارند. و اگر سطح فراورده ها بالاتر از واکنش دهنده ها بود آن واکنش غیر خودبخودی بوده( مثل واکنش های الکترولیز و الکتروشیمیایی).

در تمام واکنش های شیمیایی یک بخش وجود دارد به نام کمپلکس فعال که در آن ناحیه واکنش می تواند به هر طرفی برود و سطح انرژی آن از تمام مواد واکنش دهنده و فراورده بالا تر می باشد.

مواد می توانند تبدیل به فراورده ها شوند و یا به مواد اولیه برگردند.

میزان سرعت و شدت انجام واکنش به صورت مستقیم با ارتفاع این قله ارتباط دارد به این صورت که هر چه ارتفاع بیشتر شود مواد اولیه نیاز به صرف انرژی بیشتری هستند تا به قله برسند بنابر این آن واکنش دارای سرعت کمتری می باشد و بلعکس هرچه ارتفاع قله کمتر باشند مواد با سرعت بیشتری به آن قله رسیده و واکنش می دهند.

اختلاف انرژی میان فراورده‌ها و واکنش‌دهنده‌ها به صورت گرما ظاهر می‌شود.

واکنش‌های گرماگیر چیست ؟

واکنش‌هایی نظیر واکنش‌های سوختن متان که با تشکیل کلرید هیدروژن در آن‌ها، سطح انرژی فراورده‌های واکنش از مواد واکنش‌دهنده پایین‌تر باشد، به علت تولید انرژی گرمایی، گرمازا می‌گوییم و در مقابل واکنش‌هایی که در آن‌ها سطح انرژی شیمیایی فراورده‌ها بیشتر از واکنش‌دهنده‌ها باشد، واکنش‌های گرماگیر نامیده می‌شوند و برای انجام چنین واکنشی باید مقداری گرما به اجزای واکنش‌دهنده داده شود، مانند تجزیه کردن کلرید آمونیوم جامد که با گرم کردن، به دو گاز آمونیاک و کلرید هیدروژن تبدیل می‌شود.

  • مریم محبوبی
  • ۰
  • ۰

عناصر شیمیایی

عناصر شیمیایی، هنگام واکنش شیمیایی می توانند با یکدیگر مخلوط و ترکییب شوند که در نتیجه باعث به وجود آمدن تعداد بی شماری از مواد شیمیایی می شوند. به عنوان نمونه آب، محصول واکنش عنصر های اکسیژن و هیدروژن می باشد، در اینجا ۲ اتم هیدروژن و ۱ اتم اکسیژن با هم ترکیب شده و به هم متصل هستند، بنابراین باعث به وجود آمدن مولکولی با فرمول H2O می شوند.

در ضمن توجه داشته باشید که این ۲ عنصر در شرایط مختلف می توانند ماده ای دیگر را به وجود بیاورند، مثلا هیدروژن پراکسید (آب اکسیژنه) که از مولکول های H2O2 تشکیل شده است.

  • مریم محبوبی
  • ۰
  • ۰

لیبل مرک MERCK

بر روی محصولات مرک لیبل یا برچسب کالایی درج شده که شناخت محصول مواد شیمیایی مرک را برای مصرف کننده آسانتر می کند تا مصرف کننده شناخت و استفاده درست تری از محصولات مرک داشته باشد.

 که اصولا لیبل مرک در برگیرنده اطلاعاتی چون نام محصول ، شماره کاتالوگ ، مقدار ماده ، لات نامبر ،کد مواد شیمیایی مرک، تاریخ انقضا ماده ، علائم هشدار دهنده و غیره می باشد.

لیبل مرک

تاریخ انقضای مواد شیمیایی مرک

اگر به لیبل نمونه ای که در پایین هست توجه فرمایید، با فلش تاریخ انقضای محصول یا مدت زمانی که میتوان آن را نگه داشت نام گذاری شده است . این تاریخ به مصرف کننده نشان خواهد داد که بهترین زمان مصرف محصول تا چه زمانی است. در نمونه فوق بهترین زمان مصرف(minimum shelf life) تا تاریخ 2017/08/28 می باشد.

تاریخ انقضای مرک

تفاوت های محصولات مرک اصلی از تقلبی

  • کیفیت بالای چاپ لیبل در محصولات اصلی مرک ، حروف چاپ شده لیبل نصب شده روی شیشه نباید با ناخن پاک شود .
  • کیفیت بالای رنگ چاپ در لیبلهای اصلی مرک
  • کیفیت بد شیشه های تقلبی که در ان رگه رگه هایی دیده می شود.
  • خاصیت ایمن شکن بودن شیشه های اصلی ، در شیشه های اصلی دارای حفاظ داخلی یووی می باشد که در نمونه های تقلبی این خاصیت وجود ندارد.
  • نام ماده و بکگراند لیبل ، در نسخه اصلی ، حرف m براق و همانند چاپ روی پول ، میدرخشد ، اما در نسخه تقلبی ، حرف ام تنها یک بکگراند ساده بوده که به صورت چاپ دیجیتال ، کمرنگ شده و پشت نوشته قرار گرفته است .
  • مریم محبوبی