فروش و واردات مواد شیمیایی تخصصی و ملزومات آزمایشگاهی

فروش و واردات مواد شیمیایی تخصصی و ملزومات آزمایشگاهی

فروش و واردات مواد شیمیایی تخصصی و ملزومات آزمایشگاهی

فروش و واردات مواد شیمیایی تخصصی و ملزومات آزمایشگاهی

فروش و واردات مواد شیمیایی تخصصی و ملزومات آزمایشگاهی

۷ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

شرکت مینا تجهیز آریا با سالها تجربه در امر واردات مواد شیمیایی آزمایشگاهی و مواد شیمیایی صنعتی ، آماده عرضه و فروش سود پرک به صورت عمده و جزئی در تهران و شهر های همجوار می باشد.

همینطور که می دانید نیاز به سود پرک یا سود کاستیک یا به عبارتی سدیم هیدروکساید به دلیل پر مصرف بودن و استفاده در بسیاری از کارخانجات و صنایع گوناگون( نظیر تصفیه خانه های شهری آب آشامیدنی ، قالیشویی ها ، آزمایشگاه ها و …) همچنین بکار گیری در خط تولید همواره احساس می شده است.

کاربرد سود پرک در صنایع مختلف

سود پرک ،سدیم هیدروکسید یا کاستیک سودا (به انگلیسی: Caustic Soda) یا سود سوزآور ماده‌ای جامد و سفیدرنگ با دمای ذوب ۱۳۹۰ درجه سانتی‌گراد و چگالی ۲٬۱۳ می‌باشد.

سدیم هیدروکسید یا سود پرک ، بعنوان یک باز قوی، یکی از مواد شیمیایی صنعتی بسیار مهم بشمار می‌رود.

  • سود پرک در کارخانه قند و شکر
  • سود جامد پرک در صنایع چرم و نساجی
  • سود پرک در کارخانه روغن کشی
  • سود پرک در صنایع کنسرو سازی
  • سود سوز آور در صنایع نوشابه سازی
  • چرب گیر صنعتی با کیفیت و در صد خلوص عالی
  • سدیم هیدروکسید در صنایع آلومینیوم، گالوانیزه و آبکاری
  • هیدروکسید سدیم در صنایع خنثی سازی اسید و باطری سازی
  • کاستیک سودا در صنایع تولید چرب گیرها و سایر صنایع وابسته

خرید فروش سود پرک

شرکت مینا تجهیز آریا با فروش عمده و خرد سود پرک یا کاستیک سودا با بهترین کیفیت و نازل ترین قیمت ودر بسته بندی مناسب آماده عرضه به شما مصرف کنندگان محترم  در سرار کشور است .

فروش سود پرک در مینا تجهیز آریا به صورت جزئی و عمده انجام می گیرد.

    شماره های تماس :

       02166900058

       02166901187

       02166903037

    شماره فکس : 02166596634

    شماره تلگرام و واتساپ : 09362048289

  • مریم محبوبی
  • ۰
  • ۰

روش تهیه کاستیک سودا یا سود مایع با استفاده جوش شیرین طی چهار مرحله صورت می گیرد البته تولید سود مایع یا همان سود سوز آور در صنعت دارای روش های استانداردی است که هم خلوص آن مشخص باشد و هم به مقدار زیاد و در اشل صنعتی تولید شود.

 

مرحله یک :

مواد شیمیایی و وسایل مورد نیاز جهت تهیه سود مایع

ظرف شیشه ای ، آب اکسیژنه یا هیدروژن پراکسید ، جوش شیرین (سدیم بیکربنات) ، وسیله گرمایی کوچک ، ترازوی دقیق ، همزن ، دستکش و عینک ایمنی

 

 مرحله دو م:

اندازه گیری مواد اولیه ، مثلا اندازه گیری آب اکسیژنه اینکه دارای چه درصدی است سپس باید مشخص شود که از چند میلی لیتر آن باید استفاده شود . موارد 1 و 2 را در هم ضرب نمایید. (توجه کنید که اگر مثلا خلوص آب اکسیژنه 3 درصد است ، عدد 0.03 را به عنوان گزینه 1 محسوب نمایید). حالا حاصل ضرب گزینه های 1 و 2 را در عدد 7.25 ضرب کنید تا گرماژ جوش شیرین مورد نیاز هم مشخص شود. حال گرماژ مشخص شده جوش شیرین را بر عدد 2.2 تقسیم نمایید.

مرحله سه :

ترکیب کردن مواد اولیه و حرارات دادن آنها

پس از تعیین وزن مواد اولیه ، همه آن را درون ظرف شیشه ای بریزید. بهتر است مواد را هم بزنید تا ترکیب شود. سپس ظرف را در زیر چراغ مطالعه قرار دهید به شکلی که لامپ آن در حدود 10 سانتیمتر با سطح مایع ، فاصله داشته باشد. باید مطمئن شوید که لامپ با سطح مایع تماس نداشته باشد. پس از مدت کوتاهی ، محلول شروع به حباب زنی می کند. البته باید مراقب باشید که حرارت زیاد سبب سر ریز شدن حباب ها از درون ظرف به بیرون نشود. برای آگاهی از میزان مناسب حرارت ، اگر ظرف را در دست بگیرید ، نباید سبب سوزش پوست شما گردد. اگر حرارت زیاد بود ، فاصله لامپ از محلول را کمی بیشتر نمایید.

زمانی که ایجاد حباب در محلول به طور کامل متوقف شد ، دقت نمایید حتی یک حباب ریز هم ایجاد نشود و اینکه جوش شیرین به طور کامل حل شده باشد ، در نتیجه اولین واکنش به طور کامل انجام شده است. بهتر است اجازه دهید که محلول حداقل به مدت نیم ساعت تحت حرارت لامپ قرار داشته باشد.

مرحله چهار :

خشک کردن سود مایع

بعد از پایان حباب زنی محلول سود مایع ، آن را درون ظرف دوم بریزید. این کار برای خشک کردن محلول سود مایع و تهیه حالت کریستالی آن است. برای این منظور ، تا زمانی که کریستال ها سفید رنگ شود منتظر بمانید.

فرمول های مربوط این واکنش

فرمول واکنش اولیه به این صورت است:

2NaHCO3 + H2O2 → NA2O2 + 2H2O + 2CO2

دی اکسید کربن + آب + سدیم پراکسید → آب اکسیژنه + جوش شیرین

در مرحله بعدی این واکنش ایجاد خواهد شد:

Na2O2 + H2O → 2NaOH + O

اتم تکی اکسیژن + سود مایع → آب + آب اکسیژنه

مرحله دوم واکنش پس از اتمام حباب زنی انجام خواهد شد.

  • مریم محبوبی
  • ۰
  • ۰

تولید سود مایع

تولید سود مایع به روش تجزیه است که برای تامین سدیم از نمک استفاده می شود. بنابراین مهم ترین محصول جانبی در این فرایند ، گاز کلر است که در حجم زیاد تولید می گردد.

پس از تولید سود مایع کاستیک ، آن را به وسیله تانکر های خاصی به کارخانه تولید سود پرک منقل می کنند تا در پروسه تولید قرار گیرد.

با توجه به این که کاستیک سودا یک ماده خورنده است بنابراین باید قطعات به کار رفته در خط تولید از آلیاژی باشد که پس از مدتی از بین نرود. به همین دلیل بیشتر از نیکل برای این منظور استفاده می کنند.

کاستیک سودا مایع را در مخاذن خاصی تا دمای 1400 درجه سانتی گراد حرارت می دهند تا کم کم با تبخیر مایعات ، خلوص آن افزایش یابد. زمانی که میزان غلظت به حد مورد نظر رسید ، به سینی های نیکلی خاصی منتقل می شود که بسیار سرد است و کاستیک سودا را به شکل ورقه های پهن و نازکی بر روی آن خشک می کنند.

در آخرین مرحله سود پرک دراندازه های کوچکی جمع آوری شده و آن را در کیسه های مخصوص دو لایه بسته بندی می کنند. با توجه به اینکه کاستیک سودا جاذب رطوبت و گاز کربنیک محیط است ، باید کل پروسه تولیدی در شرایط کنترل شده ای انجام گیرد و پس از تولید نیز به سرعت کیسه گیری شود.

تولید سود پرک از به منظور نگهداری و حمل و نقل آسان تر این ماده است. خلوص سود مایع تولید شده باید حدود 98 درصد بوده و کاملا سفید رنگ باشد.

  • مریم محبوبی
  • ۰
  • ۰

سود کاستیک یا سود سوزآور با نام سدیم هیدروکسید(Sodium hydroxide) ، کاستیک سودا ، سود پرک  شناخته میشود و با فرمول شیمیایی NaOH همراه است. سود سوزآور ماده‌ای جامد و سفید رنگ دمای ذوب ۳۱۸ درجه سلسیوس می باشد .

سود کاستیک یا سود سوز آور، به سهولت می‌تواند رطوبت هوا را جذب نماید و به همین دلیل ، باید هنگام حمل و نقل ، تحت پوشش‌های حفاظتی لازم قرار گیرد.

 خطرات سود سوزآور

سود سوز آوز در تماس با پوست، دارای اثر خورندگی است و برای جلوگیری از اثرات سوزانندگی آن، هنگام استفاده باید مورد توجه قرار گیرد.

در صورت بلعیده شدن, سدیم هیدروکسید می تواند بسیار خطرناک باشد و سبب تحریک سیستم تنفسی شود. شدت خطرات زمانی قابل درک است که موجب سوختگی و تحریک این اعضا در صورت تماس با آن شود.

چشم در صورت تماس با سود پرک یا سود سوز آور ممکن است آسیب ببیند, و باعث موارد مختلفی نظیر گلوکوم, آب مروارید و کوری دائمی شود.

اگر سود سوز آوز از طریق دهان بلعیده شود موجب ایجاد سوختگی های متعددی در داخل دهان می شود. همچنین در صورت بلع کامل باعث همین تاثیرات در گلو و دیگر اعضاء نظیر معده می گردد.

 خطرات سود سوزآور

سدیم هیدروکسید می تواند با فلزات واکنش داده و تولید هیدروژن کند که سبب آتش گرفتن در صورت حضور اکسیژن می شود.

با توجه به اثرات سمی آن, می تواند موجب خونریزی, استفراغ و اسهال شده و موجب افت فشار خون گردد.

استنشاق هیدروکسید سدیم می تواند موجب تحریک دستگاه تنفسی شده و سبب مشکلاتی نظیر آماس ریوی شود.

از دیگر مضرات تماس با سود سوزآور آبریزش بینی, تب, گلو درد و عطسه می باشد .

زخم و اسکار بر روی پوست جزء خطرات رایج NaOH است. هیدروکسید سدیم بسیار خورنده است و می تواند سبب تخریب لایه های عمیق پوست شود.

اگر چه ترکیبی آتش زا نیست ولی در صورت تماس با مواد قابل احتراق ممکن است آتش بگیرد. در هر صورت بهتر است از این مواد دور نگه داشته شود.

نه تنها پوست بدن, بلکه سدیم هیدروکسید سبب ایجاد خوردگی کف پوش های چوبی و سطوح رنگ شده نیز می شود.

هر نوع قرار گیری در معرض هیدروکسید سدیم, حتی مقادیر کم آن, می تواند سبب مشکلات حاد تنفسی گردد.

نشت گاز از سدیم هیدروکساید در محل های بسته, ممکن است موجب انسداد ریوی و بسته شدن راه های هوایی افراد شود.

  • مریم محبوبی
  • ۰
  • ۰
نیاز به سود پرک یا سود کاستیک یا به عبارتی سدیم هیدروکساید به دلیل پر مصرف بودن و استفاده در بسیاری از کارخانجات و صنایع گوناگون( نظیر تصفیه خانه های شهری آب آشامیدنی ، قالیشویی ها ، آزمایشگاه ها و …) همچنین بکار گیری در خط تولید همواره احساس می شده است.

درباره سود پرک

سود پرک دارای استاندارد های مشخصی مانند خلوص ۹۸ درصد به رنگ سفید و بدون بو می باشد و به صورت پرک یا پولک و یا گرانوله عرضه می شود. این ماده شیمیایی در آب بسیار محلول است .

حل شدن سود سوزآور در آب فرآیندی گرماده بوده و در اثر حل شدن آن در آب گرمای زیادی آزاد می شود. سدیم هیدروکسید در اتانول و متانول حلالیت کمتری دارد در حالی که در اتر و دیگر محلول های غیر قطبی حل نمی شود.

بیشترین میزان مصرف سود پرک در تهران در زمینه تولید مواد شوینده ، تصفیه آب آشامیدنی و فاضلاب کارخانجات ، استفاده به عنوان ماده شوینده ارزان قیمت در قالیشویی ها و مصارف خانگی و … است.

اصولا سود پرک ماده اصلی و اولیه برای تولید صابون است و قدرت چربی زدایی و شویندگی بسیار بالایی دارد.

 

 

 

 

فروش عمده و جزئی سود پرک در تهران

شرکت مینا تجهیز آریا با سالها تجربه در امر واردات مواد شیمیایی آزمایشگاهی و مواد شیمیایی صنعتی ، آماده عرضه و فروش سود پرک در تهران و شهر های همجوار می باشد.

فروش سود پرک در مینا تجهیز آریا به صورت جزئی و عمده انجام می گیرد.

  • مریم محبوبی
  • ۰
  • ۰

مینا تجهیز یکی از بهترین مراکز فروش مواد شیمیایی و فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی است.

شرکت مینا تجهیزآریا به علت تجربه فراوان در زمینه فروش مواد شیمیایی و فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی ، ضامن معتبر بودن محصولات خواهد بود و می تواند به عنوان بهترین مرکز فروش مواد شیمیایی به شما معرفی گردد.

 مواد شیمیایی دارای حساسیت بالایی هستند و از این رو نگهداری و فروش آن در هر فروشگاهی امکان پذیر نیست.

یکی از مراکز خرید مواد شیمیایی در تهران می توان به بازار ناصر خسرو اشاره کرد. اصولا مراکز خرید مواد شیمیایی، مراکز مخصوصی برای آزمایشگاه های مواد شیمیایی فراهم کرده اند با این روش محیط مناسبی هم برای نگهداری آن فراهم کرده اند.

یکی دیگر از نکاتی که قابل توجه می باشد آن است که در خرید مواد شیمیایی در تهران می توانید سریعا محصولات مورد نظر خود را خریداری کنید. هم چنین یکی از معتبرترین شرکت مواد شیمیایی، شرکت مینا تجهیز می باشد

سفارش آنلاین مواد شیمیایی

امروزه دیگر با استفاده از تکنولوژی می توان مواد شیمیایی را به صورت اینترنتی خریداری کنید دیگر با خرید آنلاین بدون واسطه می توانید اقدام به خرید مواد شیمیایی کنید از طرفی شرکت های مواد شیمیایی در تهران محصولات خود را با بهترین کیفیت عرضه می کنند.

شما می توانید از طریق پر کردن فرم سفارش مواد شیمیایی در سایت مینا تجهیز آریا به آدرس https://www.minatajhiz.co.ir/order-form.html  و یا از طریق راههای ارتباطی شرکت نسبت به خرید مواد شیمیایی ، خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی و خرید مرک اقدام کنید .

  • مریم محبوبی
  • ۰
  • ۰

معتبرترین مرکز فروش مواد شیمیایی مرک در تهران

شرکت مینا تجهیز آریا با استفاده ‏از تخصص،تعهد، تجربه و دانش های نوین سالهاست به عنوان یکی از مراکز فروش مواد شیمیایی در تهران و سراسر کشور فعالیت می کند و ضامن معتبر بودن محصولات خواهد بود.

مواد شیمیایی که در آزمایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند از درجه خلوص مناسبی برخوردار هستند و پس از میزان درجه خلوص آن را بر روی ظرف حاوی مواد می نویسند ،بنابراین در خرید آنها باید دقت بسیاری بکار برد تا از مراکز معتبر خریداری شوند ،مینا تجهیز یکی از بهترین مرکز فروش مواد شیمیایی در تهران است.

خدمات شرکت مینا تجهیز آریا

شرکت مینا تجهیز آریا به عنوان یکی از شرکتهای فعال فروش مواد شیمیایی حوزه فعالیت خود را اینطور معرف می کند :

در زمینه فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی ،مرک شیمیایی ، سیگما شیمیایی ، دستگاه های های عمومی و تخصصی آزمایشگاهی ،تجهیزات آزمایشگاهی  ، محصولات دارویی مرک ، فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی، فروش مواد آزمایشگاهی سیگما ، محصولات دارویی سیگما آلدریچ ، مواد شیمیایی merck ، مواد شیمیایی آلفا ایسر ، مواد شیمیایی اکروس ، مواد شیمیایی سیگما در کل شرکت مینا تجهیز آریا وارد کننده انواع مواد شیمیایی ، واردات مواد شیمیایی آزمایشگاهی، صنعتی ، دارویی و تهیه و توزیع کلیه دستگاهها و تجهیزات آزمایشگاهی جهت تامین نیاز مراکز تحقیقاتی و دانشگاهها در کوتاهترین زمان ممکن را میسر می سازد .

تجهیزات آزمایشگاهی

این شرکت توانسته است جوابگوی نیاز بسیاری از شرکت ها، دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی و تولیدی باشد .

مواد شیمیایی آزمایشگاهی این شرکت با کیفیت بالا ( وارد کننده SigmaAldrich و Fluka ، وارد کننده Merck، وارد کننده محصولات Alfa Asear) و با توجه به دسترسی به منابع اصلی و شرکتهای نامبرده در خارج از کشور با کیفیت بالا و قیمت رقابتی در ایران عرضه و وارد می کند.

ارتباط با مینا تجهیز مرکز فروش مواد شیمیایی در تهران

شما میتوانید جهت خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی ، استعلام قیمت مواد شیمیایی و خرید مواد شیمیایی مرک با کارشناسان مینا تجهیز آریا تماس حاصل بفرمایید.

از جمله خدمات و محصولات مینا تجهیز آریا :

مواد شیمیایی آزمایشگاهی ، مواد شیمیایی مرک - مواد شیمیایی سیگما آلدریچ - مواد شیمیایی اکروس و ... ، شیشه آلات آزمایشگاهی ، مواد شیمیایی صنعتی و حلال های صنعتی ، ظروف آزمایشگاهی تفلونی و تجهیزات آزمایشگاهی

شماره تماس فروش مواد شیمیایی:

02166900058

   02166901187

   02166903037

شماره تلگرام و واتس آپ : 09362048289

کانال تلگرام : https://telegram.me/minatajhiz

ایمیل :minatajhiz_aria@yahoo.com

کارشناسان ما سریعا پاسخگو میباشند.

 

 

  • مریم محبوبی