فروش و واردات مواد شیمیایی تخصصی و ملزومات آزمایشگاهی

فروش و واردات مواد شیمیایی تخصصی و ملزومات آزمایشگاهی

فروش و واردات مواد شیمیایی تخصصی و ملزومات آزمایشگاهی

فروش و واردات مواد شیمیایی تخصصی و ملزومات آزمایشگاهی

فروش و واردات مواد شیمیایی تخصصی و ملزومات آزمایشگاهی

۱۲ مطلب در مرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

سیلیکات منیزیم چیست ؟

سیلیکات منیزیم magnesium silicate یک ترکیب معدنی طبیعی است که از منیزیم، سیلیکون و اکسیژن تشکیل شده است. معمولاً به آن تالک یا سنگ صابون گفته می شود و به دلیل نرمی و خاصیت روان کنندگی آن شناخته شده است. سیلیکات منیزیم به دلیل خواص منحصر به فرد خود اغلب در انواع کاربردهای صنعتی و تجاری استفاده می شود.

در اینجا برخی از حقایق کلیدی در مورد سیلیکات منیزیم آورده شده است:

ساختار سیلیکات منیزیم :

سیلیکات منیزیم دارای ساختار کریستالی لایه ای است که آن را نرم و لغزنده می کند. لایه ها توسط نیروهای ضعیف در کنار هم نگه داشته می شوند که به لایه ها اجازه می دهد به راحتی روی یکدیگر بلغزند.

خواص فیزیکی سیلیکات منیزیم  :

سیلیکات منیزیم دارای رنگ سفید تا خاکستری روشن و مات است. دارای سختی Mohs 1 یعنی بسیار نرم است و به راحتی خراشیده می شود. دارای وزن مخصوص ۲٫۷ تا ۲٫۸ است که در مقایسه با بسیاری از کانی های دیگر نسبتاً سبک است.

مصارف صنعتی سیلیکات منیزیم :

سیلیکات منیزیم کاربردهای صنعتی وسیعی دارد. معمولاً به عنوان پرکننده در کاغذ، رنگ و محصولات لاستیکی استفاده می شود.

همچنین به‌عنوان روان‌کننده و به‌عنوان یک عامل ضد چروک در تولید مواد غذایی استفاده می‌شود. علاوه بر این، در تولید سرامیک، لوازم آرایشی و پلاستیک استفاده می شود.

کاربردهای پزشکی سیلیکات منیزیم :

سیلیکات منیزیم دارای برخی کاربردهای پزشکی نیز می باشد. به عنوان جاذب در برخی از داروهای موضعی مانند کرم های ضد قارچ استفاده می شود. همچنین به عنوان یک عامل حجیم در برخی از مکمل های غذایی استفاده می شود.

ایمنی سیلیکات منیزیم:

سیلیکات منیزیم به طور کلی برای استفاده در کاربردهای صنعتی و تجاری بی خطر است. با این حال، نگرانی هایی در مورد ایمنی پودر تالک در هنگام استفاده در محصولات آرایشی وجود دارد، زیرا برخی از مطالعات ارتباط بین استفاده از تالک و افزایش خطر ابتلا به سرطان تخمدان را نشان داده اند. در نتیجه، برخی از شرکت ها استفاده از تالک را در محصولات خود متوقف کرده اند یا به استفاده از مواد جایگزین روی آورده اند.

تشکیل: سیلیکات منیزیم از طریق فرآیندی به نام دگرگونی تشکیل می‌شود که شامل دگرگونی سنگ‌ها یا کانی‌های موجود در اثر تغییرات دما و فشار است.

تالک که نوعی سیلیکات منیزیم است، از دگرگونی سرپانتینیت، سنگی که حاوی مقادیر زیادی منیزیم و سیلیس است، به وجود می آید.

ترکیب شیمیایی سیلیکات منیزیم:

سیلیکات منیزیم دارای فرمول شیمیایی Mg3Si4O10(OH)2 است. از سه اتم منیزیم، چهار اتم سیلیکون، ده اتم اکسیژن و دو گروه هیدروکسیل تشکیل شده است.

  • مریم محبوبی
  • ۰
  • ۰

آشنایی با شرکت سیگما آلدریج (Sigma Aldrich)

شرکت سیگما آلدریج یک شرکت شیمیایی، علوم زیستی و بیوتکنولوژی آمریکایی است که متعلق به گروه آلمانی Merck Group است. سیگما آلدریچ در سال 1975 با ادغام شرکت شیمیایی سیگما و شرکت شیمیایی آلدریچ ایجاد شد.

این شرکت از طریق خریدهای مختلف رشد کرد تا اینکه بیش از 9600 کارمند داشت و در فهرست Fortune 1000 قرار گرفت. دفتر مرکزی این شرکت در سنت لوئیس است و تقریباً در 40 کشور فعالیت دارد.دفتر مرکزی این شرکت در سنت لوئیس است و تقریباً در 40 کشور فعالیت دارد.

در سال 2015، گروه مواد شیمیایی آلمانی مرک، سیگما-آلدریچ را به مبلغ 17 میلیارد دلار خریداری کرد. این شرکت در حال حاضر بخشی از تجارت علوم زیستی Merck است و در ترکیب با Millipore که قبلاً Merck خریداری کرده بود، به عنوان MilliporeSigma فعالیت می کند.

شرکت های تابعه سیگماآلدریج

  • آلدریچ یک تامین کننده در بازار تحقیقات و مواد شیمیایی خوب است. آلدریچ مواد شیمیایی آلی و معدنی، بلوک‌های ساختمانی، معرف‌ها، مواد پیشرفته و ایزوتوپ‌های پایدار را برای سنتز شیمیایی، شیمی دارویی و علم مواد فراهم می‌کند. کاتالوگ مواد شیمیایی آلدریچ، “کاتالوگ و کتاب آلدریچ” به دلیل گنجاندن ساختارها، داده های فیزیکی و منابع ادبیات، اغلب به عنوان کتاب راهنما استفاده می شود.

معرفی شرکت سیگما

  • سیگما تامین کننده اصلی بیوشیمیایی Sigma-Aldrich است که شامل آنتی بیوتیک ها، بافرها، کربوهیدرات ها، آنزیم ها، ابزار پزشکی قانونی، هماتولوژی و بافت شناسی، نوکلئوتیدها، پروتئین ها، پپتیدها، اسیدهای آمینه و مشتقات آنها می شود.

شرکت سیگما

  • Sigma RBI محصولات تخصصی را برای استفاده در زمینه سیگنالینگ سلولی و علوم اعصاب تولید می کند. پیشنهادات آنها از معرف‌های بیوشیمیایی استاندارد تا ابزارهای تحقیقاتی تخصصی، از جمله لیگاندهای گیرنده‌ها و کانال‌های یونی، مهارکننده‌های آنزیم، آنتی‌بادی‌های اختصاصی فسفو، آنزیم‌های انتقال سیگنال کلیدی، و کیت‌های سنجش سیگنال‌دهی سلولی را شامل می‌شود.

معرفی شرکت سیگما

  • ISOTEC محصولات دارای برچسب ایزوتوپی را برای تعیین ساختار پروتئین، سنتز پپتید، پروتئومیکس، تحقیقات متابولیک، تصویربرداری رزونانس مغناطیسی، رزونانس مغناطیسی هسته ای، بسترهای تست تنفس، کشاورزی، و همچنین مخلوط گاز و گاز ارائه می دهد.
  • Riedel-de Haën در سال 1999 با Sigma-Aldrich ادغام شد و معرف ها و استانداردها را تولید می کند.
  • سوپلکو شعبه محصولات کروماتوگرافی سیگما آلدریچ است. ستون های کروماتوگرافی و ابزارهای مرتبط برای آزمایشگاه های محیطی، دولتی، مواد غذایی و آشامیدنی، داروسازی، بیوتکنولوژی، پزشکی و شیمیایی را فراهم می کند. محصولات آماده سازی نمونه و استانداردهای مرجع شیمیایی.
  • مریم محبوبی
  • ۰
  • ۰

اسید سیتریک یا سیتریک اسید (C6H8O7) با فرمول C6H8O7 یک اسیدهای آلی ضعیف است که در لیموترش و پرتقال وجود دارد.

اسید سیتریک در صنایع نوشابه ، آبمیوه ، آرایشی و بهداشتی و داروئی به کار برده می شود و علاوه بر طعم دهندگی باعث تنظیم PH نیز می شود.

 

انواع اسید سیتریک :

    اسید سیتریک خشک یا اسید سیتریک آنهیدروز

    اسید سیتریک آبدار یا اسید سیتریک مونوهیدرات

 

اسید سیتریک به دو شکل اسید سیتریک آبدار (مونوهیدرات- monohydrate) و اسید سیتریک خشک (بدون آب-anhydrous) وجود دارد.،

از تفاوتهای اسید سیتریک خشک و اسید سیتریک آبدار ، یکی در مش بندی یعنی دانه بندی آنها می باشد که اسید سیتریک آبدار کریستالی و خشک آن پودری است و تفاوت دیگر این دو اسید در فراوری آنها می باشد مونو هیدرات ( اسید سیتریک آبدار ) از تبلور آب سرد و آن هیدرات ( اسید سیتریک خشک ) از تبلور آب گرم بوجود می آید.

اسید سیتریک یا جوهر لیمو به ‌صورت متبلور، درشت، بی‌رنگ، غیر شفاف، بی بو، ترش مزه و مطبوع است. این اسید بدون آب در 15 درجه سانتی‌گراد ذوب می‌شود. اسید سیتریک متبلور را بدون فساد به ‌سهولت می‌توان نگهداری کرد. این اسید کاربردهای فراوانی دارد، مخصوصاً در رنگرزی الیاف با ترکیب قرمزدانه از آن استفاده می‌کنند.

اسیدیته اسید سیتریک ناشی از وجود سه گروه کربوکسی می‌باشد که می‌توانند پروتون از دست دهند. یون اسید سیتریک به نام سیترات معروف است. سیترات ها بافر های خوبی برای کنترل PH محلول های اسیدی هستند. یون سیترات با بسیاری از فلزات نمک سیترات ایجاد می‌کند که مهمترین آن سیترات کلسیم (جوهر لیمو) می ‌باشد که برای نگهداری غذا از فساد و خوش طعم کردن آن بکار می‌رود. یون سیترات می‌تواند با فلزات ترکیبات کی لیتی ایجاد کند.

  • مریم محبوبی
  • ۰
  • ۰

آنتیموان چیست ؟

آنتیموان به انگلیسیAntimony از عنصرهای شیمیایی جدول تناوبی با نماد شیمیایی Sb و عدد اتمی آن ۵۱ است. این عنصر در متنهای کهن فارسی به نام روی سخته یا روی سخته مصری نامیده شده است.

نام آنتیموان از واژه یونانی "anti-monos" گرفته شده است که معنای "غیر تنها" می دهد چرا که در گذشته شخصی به اسم باسط مصری ان را کشف و به عشقش که او را دوست داشت هدیه داد البته تصور بر این بود که این عنصر به صورت خالص وجود ندارد.

 آنتیموان نیز همچون آلوتروپ، شبه فلزش دارای جلای فلزی سفید مایل به آبی و بسیار شکننده است. همچنین ساختار بلورین دارد و بلافاصله پوسته پوسته می شود. آنتیموان خالص و ترکیباتش بسیار سمی است؛ پس باید در کار با آنها احتیاط لازم را به کار بست.

منبع اصلی آنتیموان کانی به نام استیبنیت است که سولفیدی از آن عنصر است. همچنین در کانی های دیگر از جمله آلمینیت و گهگاهی به صورت خالص یافت می‌شود گر چه تا قرن هفدهم کسی نتوانسته بود آن را به شکل خالص از کانی جدا کند.

آنتیموان در دمای اتاق با هوا واکنش نمی‌دهد اما روی شعله بلافاصله با نور درخشانی می سوزد و مقادیر فراوانی گاز های سفید تولید می کند. آنتیموان رسانایی ضعیف برای گرما و الکتریسیته است و به همین دلیل جز سازنه مناسبی در مواد نیمه رسانای میکروالکترونیکهاست.

Antimony

Chemical element

Antimony is a chemical element with symbol Sb and atomic number 51. A lustrous gray metalloid, it is found in nature mainly as the sulfide mineral stibnite. Wikipedia

Symbol: Sb

Atomic number: 51

Electron configuration: [Kr] 4d105s25p3

Atomic mass: 121.76 u ± 0.001 u

Discovered: 3000 BC

Melting point: 630.6 °C

خواص فیزیکی عنصر آنتیموان

   عدد اتمی: ۵۱

   جرم اتمی: ۱۲۱٫۷۵

   نقطه ذوب : C° ۶۳۰٫۶۳

   نقطه جوش : C° ۱۵۸۷

   شعاع اتمی : Å ۱٫۵۳

   ظرفیت: ۳و۵

   رنگ: خاکستری سیاه

   حالت استاندارد: جامد

   رنگ: خاکستری نقره‌ای درخشان

   نقطه ذوب: 903.78 K (1167.13 °F)

   حالت: جامد

   نقطه جوش: 1860 K ( 2889 °F )

   جنس : شبه فلز

   شعاع اتم: Å ۱٫۵۳

   کاشف: Tholden

   شعاع کووالانس: 138 pm

   عدد اتمی: ۵۱

   شعاع الکترووالانس:

   عدد جرمی:

   رسانایی الکتریکی: ۲٫۸۸ * 106/m اهم

   نام یا شماره گروه: 15 -VA

   رسانایی گرمایی : W/m*K24.3

   دور تناوب: ۵

   ظرفیت گرمای ویژه: 210 J/kg*K

   نام بلوک: p

   حجم مولی: ۱۸٫۱۹ ש۶-۱۰متر مکعب بر مول

   آرایش الکترون: Kr4d10 5s2 5p3

   الکترونگاتیوی: ۲٫۰۵ درجه پاولینگ

   جرم حجمی: 6697 kg/m3

   اعداد اکسایش: ±۱ اسیدی ملایم

 

آنتیمونی ( آنتیموآن) استاندارد مرک

در پکیج: 100 سی سی*

مختصر: Antimony ICP standard

کد محصول مرک: 170302

قابلیت محلول شدن:             (20 °C) not applicable

انبوهی:   1.033 g/cm3 (20 °C)

میزان اسیدی:        (H2O, 20 °C)

 

ارتباط با مینا تجهیز به عنوان نمایندگی مرک

شما میتوانید جهت خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی ، استعلام قیمت مواد شیمیایی و خرید مواد شیمیایی مرک با کارشناسان مینا تجهیز آریا تماس حاصل بفرمایید.

همچنین این شرکت نمایندگی مرک در ایران میباشد که از طریق فروشگاه اینترنتی مواد شیمیایی امکان خرید محصولات مرک  با قیمت های مناسب فراهم گردیده است.

شماره تماس فروش مواد شیمیایی:

02166900058

   02166901187

   02166903037

شماره تلگرام و واتس آپ : 09362048289

کانال تلگرام : https://telegram.me/minatajhiz

ایمیل :minatajhiz_aria@yahoo.com

کارشناسان ما سریعا پاسخگو میباشند.

  • مریم محبوبی
  • ۰
  • ۰

شرکت مینا تجهیز آریا متخصص در زمینه مشاوره،فروش و واردات مواد شیمیایی آزمایشگاهی، فروش مواد شیمیایی، فروش کیت تحقیقاتی و تجهیزات آزمایشگاهی در تهران و سایر شهرستانها به صورت عمده و جزئی می باشد.

برای اطلاع از قیمت ها و استعلام موجودی با شماره های موجود در سایت تماس حاصل نمایید.

فروش جزئی مواد شیمیایی و مواد شیمیایی آزمایشگاهی

مواد شیمیایی آزمایشگاهی که به عنوان مهمترین مواد در آزمایشات گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند، با داشتن درصد خلوص بالا و گرید های مختلف، که بر روی بسته بندی هر ماده ذکر می شود، بسته به کاربرد و نیاز کاربران به کار برده می شوند.

شرکت مینا تجهیز آریا سالهاست در امر واردات و پخش مواد شیمیایی از کمپانی های معتبر امریکایی و اروپایی اعم از وارد کننده مواد شیمیایی آزمایشگاهی اعم از مواد شیمیایی مرک ، مواد شیمیایی سیگما آلدریچ ، مواد شیمیایی اکروس ، مواد شیمیایی آلفا ایسر، مواد شیمیایی اکسیر، فروش انواع آنزیم ها و نانو ذرات و مواد شیمیایی فلوکا fluka فعالیت می کند.

ما در زمینه فروش جزئی مواد شیمیایی و آزمایشگاهی ذکر شده در خدمت شما مشتریان عزیز می باشد.

در فروش جزئی مواد شیمیایی و آزمایشگاهی که در آن کالا برای مصرف و نه فروش مجدد، و در حجم کم به مشتری نهایی فروخته می‌شود ، در واقع به معنی فروش این نوع از کالا در مقادیر کوچک است.

عوامل موثر در قیمت فروش جزئی مواد شیمیایی

فروش آنلاین مواد شیمیایی و مواد شیمیایی آزمایشگاهی (مواد شیمیایی مرک ، مواد شیمیایی سیگما آلدریچ )به دلایل نوسانات ارز و قیمت دلار در دسترس دوستان نمی باشد .

هزینه تبلیغات و حاشیه سود بالا ، هزینه‌هایی مانند هزینه آب و برق و انرژی، هزینه اجاره محل، دستمزد و حقوق کارکنان برای فروشندگان از جمله این عواملی است که بر قیمتها تاثیر می گذارد .

قیمت مواد شیمیایی آزمایشگاهی بستگی به نوع و کیفیت ماده شیمیایی، تامین کننده، مقدار خریداری شده و بازار محلی دارد. همچنین، قابل ذکر است که قیمت‌ها در طول زمان تغییر ممکن است. برای اطلاعات دقیق‌تر درباره قیمت‌ها، بهتر است با فروشندگان مواد شیمیایی گفت‌وگو کنید یا در سایت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین مخصوص مواد شیمیایی جستجو کنید.

اگر اطلاعات کافی در رابطه با مشخصات مواد شیمیایی و محصولات مواد شیمیایی آزمایشگاهی از جمله لیست قیمت مواد شیمیایی آزمایشگاهی , لیست قیمت مواد شیمیایی مرک , لیست قیمت مواد شیمیایی سیگما آلدریچ ندارید ، شما می توانید از طریق شماره های ارتباطی شرکت , تلگرام , چت انلاین و یا پرکردن فرم مشاوره با ما در ارتباط باشید

شماره های تماس فروش جزئی مواد شیمیایی :

   02166900058

   02166901187

   02166903037

شماره فکس : 02166596634

شماره تلگرام و واتس آپ:09362048289  09927282910

  • مریم محبوبی
  • ۰
  • ۰

سیکلوهگزان یک ترکیب شیمیایی با فرمول شیمیایی C6H12 است که شامل شش اتم کربن و دوازده اتم هیدروژن است. فرمول شیمیایی آن C6H12 است.

ساختار سیکلوهگزان به صورت یک حلقه شش ضلعی بسته است و به عنوان یک هیدروکربن اشباع شده در نظر گرفته می‌شود.

سیکلوهگزان به صورت مایع بدون رنگ و بدون بو وجود دارد

سیکلوهگزان به راحتی تبخیر می شود و غیر قابل حل در آب است و در مقایسه با بنزن سمیت کمتری دارد.

سیکلوهگزان ایزومر عاملی ۱-هگزن است.

سیکلوهگزان در بسیاری از محصولات شیمیایی، مانند پلاستیک‌ها، لاستیک‌ها، رزین‌ها و محصولات داروئی استفاده می‌شود.

  • مریم محبوبی
  • ۰
  • ۰

مواد شیمیایی آزمایشگاهی مرک یکی از معروف ترین و شناخته ترین برند در بازار مواد آزمایشگاهی می باشد.

کمپانی مرک با سابقه ای چند صد ساله در تولید انواع مواد شیمیایی دارویی، تجهیزات آزمایشگاهی و سایر موارد پیشگام بوده و برندی معتبر و قابل اعتماد است.

شرکت مرک دارای 33000 کارمند در شرکتهای تابعه خود در 60 کشور دنیا است که در بخشهای مختلف بیش از 20000 محصول تخصصی درحیطه دارویی ، مواد شیمیایی خاص و محصولات آزمایشگاهی را تولید می کند.

 

خرید مواد شیمیایی مرک

در بازار مواد شیمیایی آمایشگاهی برای کسانی که قصد خرید مواد شیمایی مرک را دارند قصد داریم در متن ذیل به شرح چند نکته مهم در هنگام خرید محصولات مرک بپردازیم .

  • خرید از نمایندگی های معتبر فروش محصولات مرک

شرکت مینا تجهیز آریا به عنوان نمایندگی مرک آلمان ، سالهاست که در زمینه واردات و پخش انواع مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی و تجهیزات آزمایشگاهی به عنوان شرکتی معتبر و قابل اعتماد فعالیت می کند

  • اخذ گارانتی خرید و فاکتور

گارانتی مواد شیمیایی مرک به این صورت است که  " اگر در آزمایش ، مادۀ مورد نظر خواص نمونه ی اصلی را نداشت تمام هزینه شما را مرجوع نماید " در نتیجه اگر با خرید مواد شیمیایی مرک چنین گارانتی دریافت نکردید احتمال دارد که محصول خریداری شده تقلبی باشد.

  • مقایسه قیمت محصول خریداری شده با قیمت جهانی

سایت های جهانی فروش محصولات مرک را جستجو کنید و قیمت مواد شیمیایی خریداری شده را با دیگر سایت ها مقایسه کنید.اگر تفاوت عمده ای میان قیمت مواد شیمیایی خریداری شده با سایر سایت های معتبرباشد این احتمال وجود دارد که محصول خریداری شده تقلبی باشد.

تفاوت های محصولات مرک اصلی از تقلبی

  1. کیفیت بالای چاپ لیبل در محصولات اصلی مرک ، حروف چاپ شده لیبل نصب شده روی شیشه نباید با ناخن پاک شود .
  2. کیفیت بالای رنگ چاپ در لیبلهای اصلی
  3. کیفیت بد شیشه های تقلبی که در ان رگه رگه هایی دیده می شود.
  4. خاصیت ایمن شکن بودن شیشه های اصلی ، در شیشه های اصلی دارای حفاظ داخلی یووی می باشد که در نمونه های تقلبی این خاصیت وجود ندارد.
  5. نام ماده و بکگراند لیبل ، در نسخه اصلی ، حرف m براق و همانند چاپ روی پول ، میدرخشد ، اما در نسخه تقلبی ، حرف ام تنها یک بکگراند ساده بوده که به صورت چاپ دیجیتال ، کمرنگ شده و پشت نوشته قرار گرفته است .

محصولات شرکت مرک

 

ارتباط با مینا تجهیز مرکز فروش مواد شیمیایی در تهران

شما میتوانید جهت خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی ، استعلام قیمت مواد شیمیایی و خرید مواد شیمیایی مرک با کارشناسان مینا تجهیز آریا تماس حاصل بفرمایید.

از جمله خدمات و محصولات مینا تجهیز آریا :

مواد شیمیایی آزمایشگاهی ، مواد شیمیایی مرک - مواد شیمیایی سیگما آلدریچ - مواد شیمیایی اکروس و ... ، شیشه آلات آزمایشگاهی ، مواد شیمیایی صنعتی و حلال های صنعتی ، ظروف آزمایشگاهی تفلونی و تجهیزات آزمایشگاهی

شماره تماس فروش مواد شیمیایی:

02166900058

   02166901187

   02166903037

شماره تلگرام و واتس آپ : 09362048289

کانال تلگرام : https://telegram.me/minatajhiz

ایمیل :minatajhiz_aria@yahoo.com

کارشناسان ما سریعا پاسخگو میباشند.

  • مریم محبوبی
  • ۰
  • ۰

برچسب مواد شیمیایی، نام و علائمی است که بر روی بسته‌بندی مواد شیمیایی قرار می‌گیرد و اطلاعات مهمی درباره خطرات، استفاده صحیح، نگهداری و دفع آن‌ها را برای کاربران فراهم می‌کند.

این برچسب‌ها شامل نام ماده شیمیایی، فرمول شیمیایی، خطرات، نشانگر‌ها، دستورالعمل‌های اضطراری و سایر اطلاعات لازم درباره استفاده از ماده هستند.

افراد مشغول در آزمایشگاه به سبب کار با انواع مواد شیمیایی در معرض خطرات زیادی هستند.

یکی از کارآمدترین روش ها برای آگاهی افرادی که با مواد شیمیایی آزمایشگاهی کار می کنند، استفاده از برچسب مواد شیمیایی (Chemical Label) است.

تولیدکنندگان مواد شیمیایی ملزم به استفاده از برچسب روی همه این مواد هستند؛

اما برچسب گذاری مواد شیمیایی تنها به تولیدکننده مواد شیمیایی محدود نمی شود؛

بلکه استفاده کنندگان مواد شیمیایی خطرناک (Hazardous Chemicals) در زمان انتقال این مواد، دفع ضایعات و دفع ظروف آن ها باید از برچسب استفاده کرده و بر اساس استانداردها عمل کنند.

در سال 1982 اداره ایمنی و بهداشت ایالات متحده (OSHA: Occupational Safety and Health Administration) قوانین استانداردی در خصوص مواجهه با مواد شیمیایی مختلف تدوین کرد که عبارت اند از:

  • نگارش برنامه مدون ایمنی مواجهه با خطر (Danger)
  • برگه اطلاعات ایمنی مواد (Safety Data Sheet)
  • برچسب گذاری مواد شیمیایی (Labeling)
  • آموزش (Training)

    فهرست یا لیستی از مواد شیمیایی خطرناک در محیط کاری افراد (Materials Inventory and Hazards Assessment)

در استاندارد OSHA برچسب یک منبع سریع و فشرده برای کسب اطلاعات در خصوص آن ماده شیمیایی است.

عناصر اصلی برچسب مواد شیمیایی

ظروف حاوی مواد شیمیایی توسط تولیدکننده باید لیبل گذاری شده باشند.

این لیبل دارای 6 عنصر اصلی زیر است:

  • نام محصول
  • نام سازنده محصول و اطلاعات تماس
  • استفاده از واژه خطر تحت عناوین Warning و یا Danger
  • ارائه توضیحاتی در خصوص خطر؛ برای مثال آتش زا یا خورنده بودن
  • استفاده از علائم خطر روی برچسب
  • استفاده از توضیحات ضروری چون بستن محکم در ظروف

 

همچنین بخوانید :

برچسب یا کالای مرک

آیین نامه طبقه بندی و برچسب گذاری مواد شیمیایی

کد مواد شیمیایی مرک

 

  • مریم محبوبی
  • ۰
  • ۰

شرکت های معروف توزیع کننده و تولید کننده مواد شیمیایی در جهان

شرکت کم چاینا (Chem China)

شرکت ملی شیمیایی چینی کم‌چاینا (ChemChina) ، یک شرکت شیمیایی چینی است که و بزرگترین تولید کننده محصولات پالایشی و پتروشیمی در چین می باشد و در کنار آن از بزرگترین تولید کنندگان و صادرکنندگان مواد شیمیایی در جهان نیز به حساب می آید.

شرکت ملی شیمیایی چینی کم‌چاینا در سال ۲۰۰۴ میلادی بنیانگذاری شد.

شرکت مرک (Merck)

شرکت مرک آلمان به آلمانی Merck KGaA از نوع شرکت سهامی عام شرکت مختلط بنا نهاده شده از سال ۱۶۶۸ است .

شرکت دارویی مرک یک شرکت تولیدکنندهٔ مواد شیمیایی و دارویی در کشور آلمان است که بنیانگذاران شرکت مرک Friedrich Jacob Merck می باشد.

به جرات می توان گفت شرکت مرک یکی از قدیمی ترین ، مشهور ترین و بهترین شرکت های تولید و توزیع مواد شیمیایی و مواد شیمیایی آزمایشگاهی (مواد شیمیایی مرک)در جهان است.

این شرکت بیشتر توجه خود را بر روی تولید مواد شیمیایی تحقیقاتی و دارویی کرده است.

این شرکت در سال ۲۰۱۵ شرکت سیگما-آلدریچ را بصورت کامل خریداری کرد.

شرکت باسف BASF

شرکت باسف یا ب‌آاس‌اف (BASF) یک شرکت شرکت صنایع شیمیایی آلمانی چندملیتی است که دفتر مرکزی آن در شهر لودویگسهافن، آلمان قرار دارد.

می توان گفت این شرکت بزرگترین تولید کننده مواد شیمیایی نفتی و پتروشیمی جهان می باشد که در قاره های اروپا و آمریکا مشغول به کار است و خود، دارای چندین شرکت به صورت زیر مجموعه ای می باشد.

شرکت سیگما آلدریچ (Sigma-Aldrich)

شرکت سیگما آلدریچ، یک شرکت آمریکایی فعال در زمینه علوم زیستی است که از ادغام دو شرکت شیمیایی سیگما و شرکت آلدریچ در سال ۱۹۷۵ به وجود آمد

شرکت سیگما آلدریچ در تولید مواد شیمیایی خاص و تحقیقاتی بسیار تخصص دارد و بسیاری از مواد شیمیایی زیستی و یا نمک ها و مواد شیمیایی خاص و همچنین مواد شیمیایی آزمایشگاهی را برای محققان در سراسر جهان فراهم می کند.

این شرکت در سال ۲۰۱۵ شرکت سیگما-آلدریچ را بصورت کامل خریداری کرد.

شرکت مینا تجهیز آریا یکی از شرکتهای مواد شیمیایی و مواد شیمیایی آزمایشگاهی در تهران است که در زمینه واردات و پخش مواد شیمیایی و واردات مواد شیمیایی آزمایشگاهی از کمپانی های معتبر امریکایی و اروپایی  به خصوص شرکت مرک آلمان ( مواد شیمیایی مرک ) ، مواد شیمیایی سیگما آلدریچ ، مواد شیمیایی اکروس ، مواد شیمیایی آلفا ایسر، مواد شیمیایی اکسیر، فروش انواع آنزیم ها و نانو ذرات و مواد شیمیایی فلوکا فعالیت می کند.

اگر قصد خرید محصولات مواد شیمیایی مرک و یا به بطور کل قصد خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی را دارید به شما توصیه میکنیم نمایندگی های با سابقه و معتبر را برای خرید انتخاب کنید.

شرکت مینا تجهیز آریا با سابقه ای چند ساله با بهره از تخصص و تعهد در خدمت شما عزیزان است تا محصولات کمپانی مرک را به شما عرضه کند.

  • مریم محبوبی
  • ۰
  • ۰

فود گرید چیست ؟

مواد شیمیایی گرید غذایی، موادی هستند که به صورت مستقیم با سلامت انسان ها سروکار دارند و هر چیزی را که که با غذای مصرفی انسان مرتبط می باشد را در بر می گیرد و با مقررات بهداشتی، ایمنی و استانداردهای بین المللی سخت گیرانه تری نسبت به سایر گرید ها کنترل می شود.

با توجه به افزایش روز افزون جمعیت و نیاز به تولید و فراوری صنعتی مواد غذایی به منظور افزایش بهره وری و تامین غذای مورد نیاز، ناگزیر ناچار به استفاده از موادی هستیم که قابلیت انبار کردن و ذخیره سازی مواد غذایی را به طور قابل ملاحظه ای افزایش داده بدون آنکه در طعم یا بافت و ترکیب ان ماده تغییری ایجاد نماید و یا اصطلاحا با آن ماده واکنش دهند.

مواد شیمیایی گرید مواد غذایی می تواند شامل افزودنی های شیمیایی غیر ارگانیک یا ارگانیک شوند که به صورت علمی و با آزمون های متعدد اثبات گردیده که برای سلامتی انسان یا دارای خطر نیستند و یا تا یک حد مجازی از آن ماده بسته به سایست های هر کشور کم خطر می باشند و به مواد غذایی به منظور ماندگاری بیشتر، طعم بهتر و ظاهر بهتر اضافه می شوند.

انواع مواد شیمیایی فود گرید

از جمله مواد شیمیایی که در صنایع غذایی استفاده می شود می توان به نمک های فسفاته اسید سیتریک انواع نگهدارنده ها نمک طعام و سایر مواد شیمیایی نام برد.

باید توجه داشت که در استفاده از این مواد حتما به گرید آن ها توجه شود. به عنوان مثال نمک ساده طعام ممکن است داخل خود میزان بالایی از فلزات سنگین را داشته باشد که در استفاده از آن ها در صنایع غذایی ممکن است باعث افزایش بروز سرطان در جامعه گردد.

هر شخص بسته به نوع فیزیک سن چاقی یا لاغری ژنتیک رژیم غذایی و سایر عوامل می تواند به صورت طبیعی در برابر عوامل بیماری زا و سمی به صورت نسبی مقاومت از خود بروز دهد که اصطلاحا به آن استانه تحمل شخص در برابر آن عامل سمی می باشد.

از آنجایی که از نظر تئوری امکان به صفر رساندن مقدار ماده سمی در مواد غذایی تقریبا غیر ممکن است، برای هر ماده سمی با توجه به میزان سمی بودن و نوع عارضه ای که به وجود می آورد و با توجه به آستانه تحمل افراد یک جامعه برای هر ماده سمی موجود در این گرید یک حد مجازی تعریف گردیده است که اگر از این حد تجاوز شود ان ترکیب دیگر از گرید غذایی خارج شده و قابلیت مصرف در صنایع غذایی را نخواهد داشت.

این مواد شیمیایی توسط شرکت ها یا برای استفاده در شرکت های مواد غذایی یا برای مصارف مستقیم خانگی پردازش و به صورت انبوه تولید می شوند.

چند نمونه از مواد شیمیایی گرید غذایی عبارتند از

آنتی اکسیدان ها- نگهدارنده های مواد غذایی- رنگ های خوراکی مصنوعی- طعم دهنده های مصنوعی- ویتامین ها و مواد معدنی

یکی دیگر از مواردی که با مواد غذایی در ارتباط است مربوط به ظروف بسته بندی می باشد. در تهیه این ظروف باید دقت گردد که به هیچ عنوان این مواد از خود در طول مدت ماندگاری محصول موادی را آزاد نکنند و هیچ ماده ای به صورت بیش از حد مجاز از ظرف نگهداری به درون ماده غذایی وارد نشود.

همچنین ظروف در نظرگرفته شده با محصول نباید وارد واکنش شده و یا طعم یا رنگ آن را دچار تغییر نماید. بنابراین برای بسته بندی مواد غدایی نیز گرید مواد غذایی وجود دارد. به عنوان مثال نایلون حاصل از عمل پلیمریزاسیون مولوگول های مونومر اتیلن می باشد.

 اگر از مواد بازیافتی در تولید نایلون استفاده شود، ناخالصی های موجود در ساختار نایلون به مرور وارد محیط شده و باعث می شود که زود تر از موعد انقضا ان محصول فاسد شود. و یا در صورت فاسد نشدن باعث بروز مشکلات برای مصرف کنندگان می شود.

در مواد پلاستیکی در واقع مهمترین پارامتر مهم در سلامت آنها درصد خلوص مواد اولیه می باشد. در این مواد نباید از هیچ گونه مواد نانویی استفاده شود و مواد افزودنی باید در حد اقل میزان خود باشد و هیچ گونه رنگ و چیز دیگری در ساختار آن استفاده شود.

 یکی دیگر از موارد استفاده از این مواد در دستگاه های تصفیه آب می باشد. از آنجایی که آب تصفیه شده فاقد هر گونه مواد آنتی باکتریل در اثر فرایند تصفیه می باشند، استفاده از مواد اولیه گرید مواد غذایی بسیار حائز اهمیت می باشد.

معمولا مواد دارای گرید مواد غذایی با این علامت قابل تشخیص می باشند.

ارتباط با مینا تجهیز مرکز فروش مواد شیمیایی در تهران

شما میتوانید جهت خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی ، استعلام قیمت مواد شیمیایی و خرید مواد شیمیایی مرک با کارشناسان مینا تجهیز آریا تماس حاصل بفرمایید.

از جمله خدمات و محصولات مینا تجهیز آریا :

مواد شیمیایی آزمایشگاهی ، مواد شیمیایی مرک - مواد شیمیایی سیگما آلدریچ - مواد شیمیایی اکروس و ... ، شیشه آلات آزمایشگاهی ، مواد شیمیایی صنعتی و حلال های صنعتی ، ظروف آزمایشگاهی تفلونی و تجهیزات آزمایشگاهی

شماره تماس فروش مواد شیمیایی:

02166900058

   02166901187

   02166903037

شماره تلگرام و واتس آپ : 09362048289

کانال تلگرام : https://telegram.me/minatajhiz

ایمیل :minatajhiz_aria@yahoo.com

کارشناسان ما سریعا پاسخگو میباشند.

  • مریم محبوبی